rss
2010-12-07
źródło: Epson

Epson sprzedaż projektorów w Polsce rośnie

Po trzech pierwszych kwartałach br. Epson ma 95 proc. udziałów w rynku projektorów multimedialnych . W ciągu zaledwie pół roku zdobył praktycznie połowę rynku modeli o ultrakrótkim rzucie.


Jak wynika z badań przygotowanych przez międzynarodową firmę badawczą Futuresource Consulting w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku sprzedaż projektorów w Polsce wzrosła o 31 proc. Kryzys minął i można mówić o tendencji wzrostowej. Epson, czołowy globalny producent projektorów w technologii 3LCD zdominował rynek projektów multimedialnych, ultrakrótkich, ale także tych panoramicznych (WXGA) dedykowanych dla biznesu.


Wzrost dotyczy praktycznie wszystkich sektorów rynku. Trzeci kwartał br. to dla Epsona bardzo duży wzrost sprzedaży modeli do kina domowego. W tym okresie udział w rynku wzrósł do 46 proc. Jest to dokładnie dwa razy więcej w porównaniu z producentem, który znalazł się na drugiej pozycji z udziałem 23 proc.


Mieliśmy nadzieję, że po dość trudnym 2009 roku sytuacja na rynku ustabilizuje się. Powiem jednak szczerze, że nawet w bardzo optymistycznych prognozach nie spodziewaliśmy się aż takiego wzrostu. Pomimo, że Epson od wielu lat pozostaje globalnym liderem, w Polsce musieliśmy budować swoją pozycję praktycznie od początku. Tak znaczące wzrosty motywują nas do dalszego działania i pokazują, że rynek się zmienia. Klienci cenią jakość i komfort użytkowania, a cena przestaje być czynnikiem determinującym zakup – komentuje Tomasz Jaroszewicz, prezes polskiego oddziału firmy Epson.


Dowodem na to, że rynek cały czas się rozwija jest fakt, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy, które minęły od momentu wprowadzenia do oferty projektorów o ultrakrótkim rzucie, Epson zdobył praktycznie połowę rynku – 48 proc. Modele te zostały zaprojektowane pod kątem specyficznych potrzeb sektora edukacyjnego, ale bardzo dobrze sprawdzają się także w firmach. Jak dodaje Jaroszewicz: Zależy nam na rozwijaniu technologii, ale także efektywności i bezpieczeństwa zastosowania. Szkoły z pewnością docenią zalety technologii 3LCD, która oferuje nie tylko wysoką jakość obrazu, ale eliminuje niewidoczne gołym okiem drgania obrazu, które przy dłuższym wpatrywaniu się w ekran mogą nadwyrężać wzrok.


Rozwój technologii to nie tylko nowe linie produktów. To także, a może przede wszystkim, nowe kategorie produktowe. Funkcjonalne i wygodne projektory multimedialne okazały się rozwiązaniem, które bardzo szybko znalazło swoje miejsce na rynku. Modele multimedialne, czyli te wyposażone we wbudowany odtwarzacz CD/DVD oraz głośniki, to swoiste przenośne centra rozrywki i edukacji. Łatwa obsługa i przystępna cena sprawiają, że coraz częściej są wybierane przez użytkowników domowych i szkoły. Po pierwszych trzech kwartałach Epson ma 95 proc. udziału w tym sektorze rynku.


Zmiany są widoczne również w podejściu firm. Klienci biznesowi coraz częściej analizują i porównują oferty przed zakupem. Serie projektorów w rozdzielczości WXGA, które Epson bardzo mocno rozwija, zyskują nowych zwolenników, właśnie pośród klientów biznesowych. Zróżnicowanie produktów zarówno cenowe, jak i funkcjonalne sprawia, że coraz więcej firm – zwłaszcza tych mniejszych – może sobie pozwolić na zakup projektora z obrazem panoramicznym. Epson plasuje się na pierwszym miejscu z prawie 36 proc. udziałem. W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż wzrosła niemalże trzykrotnie.


słowa kluczowe: Epson, Polska, projektor,

Twój komentarz

podpis:

komentarz:

przepisz kod:


Inne newsy Epson
biznes
HDTV
projektory

Best online casino bonuses https://aucasinosonline.com/casino-bonuses/

Best online blackjack casino games at https://onlineblackjack.money/.