rss
2008-11-14
źródło: DigiTimes

DisplaySearch: sprzedaż LCD TV i plazm jeszcze wzrasta

Sprzedaż płaskich telewizorów osiągnęła w trzecim kwartale 2008 roku na rynku północnoamerykańskim 10 mln sztuk i była o 6% wyższa niż w kwartale poprzednim i o 12% wyższa niż rok temu.

W okresie ostatnich sześciu miesięcy sprzedaż płaskich telewizorów wzrosła o 21% w stosunku do roku poprzedniego. Wyraźnie więc widać, że tempo wzrostu spada. Sprzedaż w ciągu jeszcze wcześniejszych 6 miesięcy (4 kwartał 2007 i 1 kwartał 2008) była wyższa od sprzedaży w analogicznym okresie w latach 2006 i 2007 o 41%.

Całkiem przyzwoicie sprawuje sie rynek telewizorów LCD z ekranami mniejszymi niż 40 cali. Spora grupa klientów kupuje mniejsze ekrany, gdyż są po prostu tańsze, co zmniejsza dynamikę wzrostu sprzedaży w segmencie telewizorów z ekranami dużymi i największymi.

Najlepiej sprzedawały się telewizory LCD z ekranami o przekątnej 32 cale (2,4 mln sztuk), do czego przyczynił się spadek cen urządzeń niektórych producentów nawet poniżej 500$ (prawie jak u nas biorąc pod uwagę silna aprecjację dolara). Równie dobrze sprzedawały się plazmy z ekranem o przekątnej 32 cale.

Bardzo mocno spadła sprzedaż urządzeń tylnoprojekcyjnych. W trzecim kwartale sprzedano ich o 50% mniej niż w trzecim kwartale roku poprzedniego.

Pierwsze miejsce w wielkości sprzedaży wśród producentów: telewizorów, LCD TV i projektorów zdobył Samsung z udziałem w rynku 19,3%. Panasonic zwyciężył w kategorii producentów telewizorów plazmowych. Firma Sony zajęła drugie miejsce wśród producentów telewizorów, natomiast Sharp odnotował najsilniejszy wzrost sprzedaży w ujęciu kwartalnym.


Twój komentarz

podpis:

komentarz:

przepisz kod:


Inne newsy DisplaySearch
Inne newsy Panasonic
Inne newsy Samsung
Inne newsy Sharp
Inne newsy Sony
biznes
HDTV
plazma/LCD
technologie

Best online casino bonuses https://aucasinosonline.com/casino-bonuses/

Best online blackjack casino games at https://onlineblackjack.money/.