rss
2016-06-02
źródło: Samsung

Od 10 lat Samsung liderem globalnego rynku telewizorów


Samsung od 10 lat nieprzerwanie zajmuje pozycję lidera wśród producentów telewizorów na świecie – poinformowała firma analityczna IHS. Od tego czasu firma sprzedała ponad 427 milionów tych urządzeń.


W 2014 roku Samsung miał najwyższe udziały w wysokości 26,9 procent na globalnym rynku telewizorów, a w 2015 zwiększył je do 28,8 procent*. W Polsce w 2006 roku według danych GfK ilościowe udziały firmy Samsung w rynku telewizorów wynosiły 31,5 procent, w ubiegłym roku wynosiły one prawie 40 procent.


– Innowacyjność i stałe doskonalenie jakości obrazu, szybkie wprowadzanie nowych technologii i łatwe w obsłudze menu zawsze stanowiły zalety naszych telewizorów. O ich atrakcyjności świadczy też duża liczba polskich aplikacji, łatwość współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz dbałość o design, a także wsłuchiwanie się w opinie klientów. To fundamenty sukcesu, którego efektem jest utrzymanie przez 10 lat pozycji lidera wśród producentów telewizorów – mówi Maciej Konieczny, Dyrektor Dywizji TV/AV, Samsung Electronics Polska. Samsung od lat wytycza trendy. Jako pierwsza firma na świecie wprowadził do sprzedaży zakrzywione telewizory SUHD, a w tym roku ich jeszcze doskonalszą wersję SUHD z panelem Quantum Dot i technologią HDR. Wszystkie nasze telewizory SUHD uzyskały certyfikat UHD Premium, przyznawany przez organizację UHD Alliance.


Wyprodukowany w 2006 r. model Bordeaux, który sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy, zainaugurował erę dominacji firmy Samsung na światowym rynku RTV. Innowacyjna konstrukcja jego obudowy, lekko zakrzywiona u dołu, zwiastowała coraz większą rolę designu w projektowaniu telewizorów. Kolejne linie urządzeń marki Samsung, jak Touch of Color czy Crystal Rose z dwukolorową, lekko przezroczystą ramą, wyznaczały nowy kierunek we wzornictwie – poszukiwanie prostoty i elegancji w subtelnych kształtach i kolorach.


Do kluczowych momentów w historii telewizorów Samsung zaliczyć należy również rok 2009, kiedy zaprezentowano najcieńszy telewizor na świecie o grubości wynoszącej zaledwie 29,9 mm, a także rok 2013, kiedy Samsung przedstawił największy na świecie telewizor UHD S9 o przekątnej 110-cali. Rok 2014 rozpoczął z kolei prawdziwą rewolucję w projektowaniu telewizorów. Samsung zaprezentował wówczas telewizor SUHD z matrycą nanokrystaliczną o zakrzywionym kształcie, który nie przypominał żadnego z dotychczasowych modeli. Popularność tych najwyższej klasy telewizorów można przypisać wyjątkowej jakości obrazu SUHD, wspaniałemu wzornictwu oraz możliwości korzystania w połączeniu z innymi urządzeniami, dzięki czemu użytkownicy mogą się cieszyć obrazem o ultrawysokiej rozdzielczości w każdym środowisku.
Wraz z innowacjami w dziedzinie jakości obrazu i designu firma Samsung doskonaliła również system i aplikacje dostępne na telewizorach. W 2010 r. powstał pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadzono interfejs użytkownika Smart TV – Smart Hub. Od tego czasu stopniowo pojawiały się kolejne innowacje, a także system operacyjny Tizen, który pozwolił usprawnić korzystanie z telewizorów poprzez intuicyjną obsługę i możliwość połączenia z innymi urządzeniami.


słowa kluczowe: Europa, Polska, Samsung, Ultra HD,

Twój komentarz

podpis:

komentarz:

przepisz kod:


Inne newsy Samsung
HDTV
plazma/LCD
Ultra HD

Best online casino bonuses https://aucasinosonline.com/casino-bonuses/

Best online blackjack casino games at https://onlineblackjack.money/.